دستگاه های کارتخوان نه تنها برای فروشندگان بلکه برای خریداران نیز فوایدی را به همراه دارد که شاید کمتر به آن توجه کرده باشید. خرید و فروش با دستگاه های کارتخوان چند سالی است که متداول شده است و مطمئنا این جمله را زیاد شنیده اید که خریداران هنگام خرید به فروشنده می گویند: کارتخوان دارید؟ همین جمله کوتاه نشان می دهد که وجود دستگاه های کارتخوان در هنگام خرید، ضروری و مهم تلقی می شود. استفاه از دستگاه های کارتخوان یا پایانه های فروش، فرایند خرید و فروش را کوتاه تر کرده و عملیات انجام خرید را تسهیل بخشیده اند. شرکت پرداخت یار شما را با فواید استفاده از دستگاه های کارتخوان در هنگام خرید آشنا می کند.

سرعت بالا در عملیات خرید

معمولا دستگاه های کارتخوان سرعت بالایی در انجام عملیات خرید دارند. فقط کافی است مشتری، کارت اعتباری خود را از شیار دستگاه عبور دهد و روی دکمه خرید، کلیک کند. بعد از وارد کردن رمز، اطلاعات به سرورهای بانکی ارسال خواهد شد و در کمتر از یک دقیقه، خرید انجام خواهد شد. وجود دستگاه های کارتخوان، بخش مهمی از خرید و فروش ها را سامان دهی کرده است و در کار فروشگاه هایی که مجهز به این دستگاه شده اند، سرعت بخشیده است.

افزایش فروش در فروشگاه های دارای کارتخوان

علاوه بر این که فروش با کمک دستگاه های کارتخوان به آسانی انجام می شود، تاثیر چشمگیر افزایش فروش در فروشگاه های مجهز به دستگاه کارتخوان کاملا قابل مشاهده است. تصور کنید در فروشگاه های زنجیره ای، با آن حجم از مشتری ها، خرید و فروش به صورت سنتی انجام می گرفت. اولین چیزی که در این فروشگاه ها ایجاد می شد، صف های طولانی مشتریانی بود که کاسه صبرشان لبریز شده است و دیگر فروشگاه مکانی برای پذیرش مشتری جدید نداشت. وجود دستگاه های کارتخوان، فروش را سریعتر و میزان فروش را افزایش داده است.

ارائه فاکتور با دستگاه های کارتخوان

برای همه ما مهم است بدانیم چقدر خرید کرده ایم و پولی که قرار است بپردازیم، برای هر قلم جنس، چگونه محاسبه شده است. تصور کنید در فروشگاهی رفته باشید و صاحب فروشگاه به شما قیمت تک تک کالاهایی را که خریده اید، به صورت شفاهی بگوید و در آخر با ماشین حساب جمع بزند و پول را نقدی از شما دریافت کند. این روش سنتی خرید و فروش، در گذشته که راهی جز آن نبود، قابل درک بود اما با توجه به حجم خریدهای بالا، در عصر امروز، نیاز شدیدی به ارائه فاکتور در هر خرید احساس می شود. برخی از دستگاه های کارتخوانی که توسط شرکت پازسه نوین آینده ارائه می شود، قابلیت صدور فاکتور را نیز داشته و بیشتر در فروشگاه های بزرگ کاربرد دارد.

ضریب امنیتی بالا در استفاده از دستگاه های کارتخوان

مورد دیگری که در دستگاه های کارتخوان مشاهده خواهید کرد، ضریب امنیتی بالای این دستگاه ها خواهد بود. با استفاده از این دستگاه ها، با خیالی راحت و مطمئن خرید خواهید کرد. استفاده از اسکناس ها و پرداخت های نقدی، همواره مشکلاتی را به همراه داشته و مواردی همچون دزدی، فقدان پول و کلاهبرداری با اسکناس های تقلبی یا بدون گوشه، از این جمله اند. استفاده از دستگاه های کارتخوان راه حل مناسبی برای حفظ سرمایه شما می باشد. از طرفی فرض کنید در یک خرید سنتی، مقدار محاسباتی که توسط فروشنده انجام شده، اشتباه باشد و فروشنده از شما، مقدار بیشتری پول گرفته باشد. شما نیز بدون دریافت فاکتور و رسید، فروشگاه را ترک کرده باشید. در صورتی که متوجه این اشتباه شوید و فروشنده فراموش کرده باشد که چه میزانی از شما پول دریافت کرده است، چگونه می توانید آن را ثابت کنید؟ در دستگاه های کارتخوان گزارش های خرید روزانه و هفتگی چاپ می شود و به راحتی می توان از این طریق، واریزی ها را بررسی کرد.

بهداشت بالا در استفاده از دستگاه های کارتخوان

استفاده از اسکناس هایی که هزاران بار در دست های گوناگون چرخیده اند، چیزی جز آلودگی و میکروب ها را به همراه ندارد. حال کودکانی را در نظر بگیرید که مدام در دست خود اسکناس داشته باشند و دست های خود را بدون آگاهی به دهان خود ببرند. چه بیماری هایی در انتظار افرادی است که از اسکناس ها به جای کارت اعتباری استفاده می کنند؟ وجود دستگاه های کارتخوان نقش مهمی در کاهش اسکناس های نقدی داشته که این امر علاوه بر افزایش سرمایه بانکداران و کاهش تولید اسکناس هایی که با سرعت بالا تخریب می شوند، نقش مهمی در کاهش ابتلا به بیماری های ویروسی و باکتریایی داشته است.

کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری به بانک ها

دستگاه های کارتخوان نه تنها عملیات خرید را تسهیل بخشیده اند، بلکه همچون یک بانک کوچک در اختیار فروشنده قرار گرفته اند. فروشنده می تواند قبوض خود را از طریق دستگاه های کارتخوان پرداخت کند و از امکانات دیگری همچون خرید شارژ اعتباری، اعلام موجودی و ... استفاده کند. با پیدایش دستگاه های کارتخوان، بسیاری از رفت و آمدهای غیر ضروری به بانک ها کاهش پیدا کرد، که این امر یکی از بهترین فواید این دستگاه ها بوده است.

چرا با پیدایش دستگاه های کارتخوان، همچنان خرید و فروش های سنتی انجام می شود؟

با این که دستگاه های کارتخوان در دور افتاده ترین شهرها هم کاربرد دارند اما همچنان خرید با اسکناس ها، از بین نمی رود. چرا که همچنان بسیاری از مراکز هستند که هنوز به فواید استفاده از دستگاه های کارتخوان پی نبرده اند و هنوز هم به این دستگاه ها مجهز نشده اند. البته فراموش نکنید که دستگاه های کارتخوان فقط در جاهایی که شبکه های تلفنی آنتن می دهند، کار می کنند و از این رو در بسیاری از شهرها و روستاها که آنتن دهی ضعیف است، استفاده از دستگاه های کارتخوان مقدور نیست. برای این که استفاده از دستگاه های کارتخوان افزایش پیدا کند، باید شرایطی فراهم شود که به راحتی دستگاه های کارتخوان خریداری شوند و مورد استفاده قرار گیرند. هزینه ای که هر دستگاه کارتخوان برای بانک ها به همراه دارد، زیاد است و در صورتی که استفاده از آن ها محدود باشد، دستگاه های کارتخوان از فروشندگان پس گرفته خواهند شد.