خرابی کارت خوان بیسیم

خرابی کارت خوان بیسیم می تواند یکی از اتفاق های ناخوشایند در هر کسب وکار باشد.

این روزها دستگاه های کارتخوان یا همان پوز مهم ترین ابزار دریافت پول

از مشتریان هستند و هرگونه اشکال در این دستگاه ها می تواند ضمن ایجاد وقفه در دادوستد

هم فروشنده و هم خریدار را با مشکلات بسیار مواجه کند. از همین رو پشتیبانی،

تعمیر و رفع عیب پوزهای ثابت و سیار از مهم ترین دغدغه های شرکت پارسه نوین است.

تعهدات پارسه نوین

پارسه نوین برقراری ارتباطی منظم و مستمر با پذیرندگان و ارائه پشتیبانی تخصصی به آنان را وظیفه خود می داند و به همین منظور خدمات مختلفی مثل تأمین اقلام مصرفی، تعمیر و تعویض قطعات سخت افزاری و نیز به روزرسانی نرم افزارها را در سراسر ایران عرضه می کند.

پارسه نوین همچنین به بازدید فنی ادواری از ابزارهای پرداخت و پاسخگویی شبانه روزی به نیازهای پذیرندگان برای رفع اشکالات متعهد است.

دارندگان کارت خوان سیار می توانند با نصب اپلیکیشن پارسه روی تلفن همراه خود یا از طریق ارتباط با مرکز تماس 24 ساعته، درخواست های مختلف خود را اعلام کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به تقاضای آنان رسیدگی شود.

واحد تعمیرات کارت خوان بیسیم (pos)

این واحد در حال حاضر در یک فضای اختصاصی با بیش از 20 پرسنل در خیابان آزادی و اسکندری مستقر است. برای آشنایی با حال و هوای این واحد و کسب اطلاعات در خصوص اقداماتی که باید به هنگام خرابی دستگاه های کارت خوان انجام داد به سراغ آقا یرازقی و خراسانی و تیمش در این مرکز رفتیم تا از نزدیک با آنها و واحد آشنا شویم. رازقی از نیروهای کارکشته پارسه نوین و مدیر مستقل واحد تأمین و نگهداری شرکت پارسه نوین است.

چرا سداد خودش کارت خوان ها را تعمیر می کند؟

یکی از راه های پارسه نوین برای تعمیر و رفع خرابی دستگاه های pos برون سپاری این کار پر دردسر است، اما تاکید پارسه نوین بر ارائه خدمات با کیفیت مناسب مانع از این کار می شود. بدین ترتیب شرکت پارسه نوین از دو جهت خیالش راحت است. اول اینکه مطمئن است که قطعات به کار رفته به هنگام تعمیر کارت خوان های خراب قطعاتی اصل با کیفیت مطلوب هستند، و دوم این که خاطر جمع است که کلیدهای امنیتی دستگاه ها ByPass نمی شوند یا به عبارت ساده تر قفل های نرم افزاری شکسته نمی شوند و امنیت تراکنش های مشتریان به خطر نمی افتد.

 واحد تعمیرات در ماه چند دستگاه کارت خوان بیسیم را سرویس می کند؟

مهندسین این واحد در ماه به طور متوسط 5000 دستگاه کارتخوان از انواع مختلف را رفع اشکال و تعمیر می کند. سرعت و کیفیت انجام کارها دو مؤلفه اصلی در روال کاری این واحد است که به صورت مستقیم تحت نظر مدیرعامل شرکت فعالیت می کند. پوزها پس از رفع اشکال به واحد QC می روند و تست های نهایی را از سر می گذرانند. کل فرایند ورود یک کارت خوان خراب به این واحد، انجام تعمیرات، کنترل کیفی، بسته بندی و ارسال، به طور متوسط 48 ساعت طول می کشد.

معنی هر پیام خطا رو دستگاه کارت خوان بیسیم چیست؟

فرصت را مغتنم شمردیم و از متخصصین این واحد معنای پیام های مختلفی که دارندگان کارتخوان

با آن مواجه می شوند و کاری که باید بعد از آن انجام دهند را پرسیدیم.

رمز سرپرست کارت خوان بیسیم مسدود شده است:

این پیغام به هنگام ورود به منوی پذیرنده نمـایش داده می شود (اگر 3 بار رمز پذیرنده را اشتباه زده باشید)

برای رفع مشکل با پشتیبانی تماس بگیرید. موضوع را همراه با این اطلاعات به پشتیبانی گزارش دهید:

شماره پایانه، آدرس، شمـاره تلفن ثابت، شمـاره همراه و سـاعت کاری فروشگـاه.

عدم بوق شماره گیری:

ین پیغام به هنگام ورود به منوی پذیرنده نمـایش داده می شود (اگر 3 بار رمز پذیرنده را اشتباه زده باشید)

برای رفع مشکل با پشتیبانی تماس بگیرید. موضوع را همراه با این اطلاعات به پشتیبانی گزارش دهید:

شماره پایانه، آدرس، شمـاره تلفن ثابت، شمـاره همراه و سـاعت کاری فروشگـاه.

عدم بوق شماره گیری:

خط تلفـن متصل به کارتخوان را به گوشی تلفن بزنید و از یک طرفه نبودن خط اطمینـان حاصل کنید،

اگر خط تلفن وصل بود سایر سوکتهـای ورودی تلفن در پشت دستگاه را امتحان کنید.

در صورتی که مشکل رفع نشـد موضوع را همراه با این اطلاعـات به پشتیبانی گـزارش دهید:

شمـاره پایانه، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و سـاعت کاری فروشگـاه.

تعویض باطری پشتیبان:

کلـید ثبـت را انتخاب و تاریـخ روز را وارد کنید. مثلاً، سال/ماه/روز به شمـسی: 19/02/1395. کلید ثبـت را انتخاب و سـاعت را وارد کنید. مثلاً، ساعت/دقیقه/ثانیه: 00:20:12، مجدداً کلید ثبت را بزنید. در صورتی کـه مشکل رفع نشد موضوع را همراه با اطلاعـات ذیل به پشتیبانی گزارش دهید: شماره پایانه، آدرس، شمـاره تلفن ثابت، شماره همراه و ساعت کاری فروشگاه.

کاغذ موجود نیست:

در چـاپگر را باز کنید و مطمئن شوید رول کاغـذ درون دستگـاه وجود دارد. طرز قرارگـیری صحیح رول کـاغذ درون دستگاه را چک کنید. شیوه صحیح جاگذاری رول کاغذ: مقداری از کاغذ را باز کنید (حدود 10 سانتی متر (موقع بستن در نیازی به عـبور دادن کاغذ از قسمت خاصی نیست. مجدداً کارت بکشـید و عملـکرد دستگــاه را بررسی کنید. در صورتی که مشکل رفع نشد موضوع را همراه با این اطلاعـات به پشتیبانی گزارش دهیـد: شماره پایانه، آدرس، شماره تلفـن ثابت، شمـاره همراه و سـاعت کـاری فروشگـاه.

GPRS آماده نیست:

سیمکارت موجود در کارتخوان را درون یک تلفن همراه قرار دهید و با خط دیگری تمـاس بگیرید

تا از وصل بودن خط و اعتبـار داشتن سیمکارت مطمئن شـوید. درصورتی که تماس برقرار نشد

مشکل سیمکارت را رفع کنید. ممکن است مشکل از باطری دستگاه باشد، اگر شارژ آن کمتر از 15% است

دستگاه را شارژ کنید. نکته: از قرار دادن سیمکـارت در جایگاه «سیم 1» و «سیم 2» خوداری کنید،

آن را وارد قسمت فلـزی سمت چـپ کنید. اگر مشکل از سیمکارت و باطری دستگاه نبود،

موضوع را همراه با این اطلاعات به پشتیبانی گزارش دهید:

شماره پایانه، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و ساعت کاری فروشگاه.

وقتی کارت خوان بیسیم خراب شد چه کار کنیم؟

متخصصین واحد تعمیرات در مورد برخی مشکلات دستگاه های پوز و کاری که باید در مواجه با آن انجام داد توضیح دادند.

کارت خوان روشن نمی شود:

دوشاخه دستگاه را از پریز جدا و مجدد وصل کنید، چک کنید که پریز مورد نظر برق داشـته باشد.

جریان برق را از پریز تا دستگاه بررسی کنید تا مطمئن شویـد مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

موارد ریز را کنترل کنید: دوشاخه به پریز متصل باشد، کابل برق به آداپتور متصل باشد،

فیش آداپتور به دستگاه متصل باشد.
اگر باز هم دستگـاه روشن نشد مشکل از خود دستگاه یا آداپتور است.

موضوع را همراه با اطلاعات ذیل به پشتیبانی گزارش دهید:

شماره پایانه، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و ساعت کاری فروشگاه.

کاغذ گیر می کند. صدای چاپگر شنیده می شود اما بیرون نمی آید:

به شـرح ذیل رول کـاغذ را درون دستگاه قرار دهید: مقدار خرابی کارت خوان بیسیم